MISIE

 ROK SZKOLNY 2018/2019

wych. Katarzyna Simlat

 

Założenia

dydaktyczno-wychowawcze 



 

LISTOPAD

TYDZIEŃ I 05.10.2018-09.10.2018 MOJA RODZINA

  • wyjaśnienie pojęcia drzewo genealogiczne
  • wymienianie nazwy członków rodziny: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia
  • łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia (źródła budżetu domowego)
  • rysowanie portretu mamy i taty
  • wymawianie słów z różnymi emocjami

TYDZIEŃ II 12.10.2018-16.10.2018 MÓJ DOM

  • wymienianie nazw czynności wykonywanych w domu przez mamę i tatę
  • opisywanie położenia i wyglądu swojego domu
  • wyjaśnianie, na czym polega praca architekta, murarza i weterynarza
  • wymienianie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu, nazywanie występujących w nim sprzętów
  • wymienianie nazw wybranych urządzeń domowych wykorzystywanych dawniej i obecnie
  • stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni (nad, na, pod, między, obok)

TYDZIEŃ III 19.10.2018- 23.10.2018 MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

  • określanie stanów emocjonalnych innych osób
  • uświadomienie, że – tak jak dorośli – dzieci mają swoje prawa
  • wypowiadanie się na temat obowiązków i praw dzieci
  • przedstawianie praw i obowiązków w postaci symboli
  • wyjaśnienie, jakie mogą być konsekwencje nie wywiązywania się z obowiązków

TYDZIEŃ IV 26.10.2018- 30.10.2018 MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

  • uświadomienie, na czym polega praca lekarza i czego on potrzebuje do jej wykonywania
  • wymienianie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w zależności od warunków pogodowych
  • wymienianie zachowania, które sprzyja zdrowiu (w kategoriach: ruch, dieta, higiena)
  • uświadomienie, że leki należy spożywać tylko pod nadzorem dorosłych, nie bawi się lekami
  • nazywanie przedmiotów służących do utrzymywania higieny osobistej

PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I 01.10.2018-05.10.2018 IDZIE JESIEŃ… PRZEZ OGRÓD I SAD

  • dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie
  • wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej, dotykowej
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców oraz wykonanych z nich przetworów

 

TYDZIEŃ II 08.10.2018-12.10.2018 IDZIE JESIEŃ… DO ZWIERZĄT

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, dostrzeganie walorów poznawczych książek
  • poszerzanie wiadomości na temat życia i sposobu przygotowywania się niektórych zwierząt dziko żyjących do zimy (zapadanie w sen zimowy)
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

TYDZIEŃ III 15.10.2018- 19.10.2018 CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY

  • rozwijanie umiejętności tworzenia słownego opisu postaci
  • poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody
  • zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba
  • ćwiczenie dykcji podczas śpiewu
  • poznawanie właściwości fizycznych węgla i wełny

 

TYDZIEŃ IV 22.10.2018- 26.10.2018 IDZIE JESIEŃ… Z DESZCZEM

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
  • rozwijanie umiejętności poprawnej odmiany rzeczowników i układania rymów
  • rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych

WRZESIEŃ

TYDZIEŃ I 03.09.2018-07.09.2018 TO JESTEM JA

  • uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem równowagi.
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia.
  • wskazywanie wymienionych przez nauczyciela części ciała.
  • rozpoznawanie i nazywanie swojego znaczka rozpoznawczego, odszukiwanie go w sali, szatni i łazience.
  • rozróżnianie wysokich dźwięków i niskich dźwięków.

 

TYDZIEŃ II 10.09.2018-14.09.2018 MOJA GRUPA

  • stosowanie słowa sylaba; dzielenie nazw obrazków na sylaby.
  • wypowiadanie się na temat wakacji.
  • wymienianie części garderoby, którą należy założyć w słoneczne, w deszczowe i wietrzne dni września.
  • pokazywanie danych emocji za pomocą ruchu, gestu i mimiki.
  • nazywanie kącików znajdujących się w sali.
  • wymienianie obowiązków dyżurnego.

 

TYDZIEŃ III 17.09.2018- 21.09.2018 MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  • przypomnienie zasad poruszania się na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetlną i gdy jej nie ma.
  • wymienianie nazwy samochodów specjalistycznych, rozpoznawanie numerów do poszczególnych służb (999, 998, 997, oraz 112).
  • rozróżnianie i nazywanie wybranych znaków drogowych.
  • przypomnienie dzieciom na czym polega praca policjanta.
  • przedstawienie ruchu ulicznego w pracy plastycznej (malowanie farbami).

 

TYDZIEŃ IV 24.09.2018- 28.09.2018 IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych drzew iglastych.
  • nazywanie wybranych grzybów – jadalne i trujące.
  • wymienianie cech nowej pory roku – jesieni.
  • rozpoznawanie wybranych drzew po owocach, liściach i nazywanie ich.
  • wykonywanie kasztanowych ludzików z tworzywa przyrodniczego


ROK SZKOLNY 2017/2018

wych. Halina Molińska

 

Założenia

dydaktyczno-wychowawcze 



 

KWIECIEŃ

03.04. – 13.04.2018 r. – Dzień i noc

• Dziecko: potrafi nazwać aktualną porę roku (wiosna) i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
• rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne i przyporządkowuje im ustalone symbole
• rozwiązuje zagadki
• rozumie stałe następstwo dnia i nocy
• odgrywa scenki pantomimiczne, posługując się mimiką, gestem i ruchem
• potrafi odczytać rozwiązanie zagadki na podstawie scenek pantomimicznych
• potrafi zapamiętać układ przedmiotów w przestrzeni i dostrzega zmiany w ich położeniu rozumie stałe następstwo dnia i nocy i potrafi je przedstawić w formie graficznej
• śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
• dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do wykonania pracy plastycznej techniką kopiowania i kolorowania
• dostrzega różnice w wyglądzie nieba w ciągu dnia i nocą
• próbuje odwzorować proste układy graficzne
• zna cykl dobowy
• wypowiada się na temat codziennych czynności

16.04. – 20.04.2018 r. – Kodeks małego ekologa

• jest zainteresowane otaczającym światem przyrody i rozumie, że nie należy jej niszczyć
• zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne występujące wiosną – dobiera odpowiednie symbole
• potrafi nazwać aktualny miesiąc oraz obecną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
• rozumie, w miarę swoich możliwości, znaczenie Światowego Dnia Ziemi
• rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska
• zna i przejawia zachowania, które wpływają na ochronę środowiska
• prowadzi proste obserwacje
• zna i opisuje niektóre sytuacje zaobserwowane w najbliższym otoczeniu związane z ochroną środowiska
• rozumie przyczynę i skutek określonych działań
• zna sposoby segregowania odpadów
• rozumie, w miarę swoich możliwości, że segregacja odpadów służy ochronie środowiska
• wie, że niektóre odpady mogą być ponownie przetworzone na nowe rzeczy

23. 04. – 27.04.2018 r. – Dbamy o zdrowie

• uważnie słucha wiersza i zadaje pytania do jego treści
• potrafi odtworzyć z pamięci treść wiersza
• odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
rozpoznaje i nazywa przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej
• interesuje się zdrowiem i dostrzega zależności między podejmowaniem działań prozdrowotnych a chorobami
• zna schemat ciała człowieka – potrafi nazwać i wskazać części ciała
• rozpoznaje i nazywa niektóre elementy wyposażenia kuchni
• zna niektóre czynności związane z gotowaniem
• zna zawód kucharki
• stara się aktywnie uczestniczyć we wspólnych działaniach – zadaje pytania, aby zaspokoić ciekawość
• rozpoznaje smak niektórych produktów spożywczych
• potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe i uzasadnia swój wybór


MARZEC

       26.02. – 02.03.2018 r.  –  Bawimy się kolorami

  • potrafi nazwać aktualną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
  • dostrzega prawidłowości i zależności między zjawiskami w najbliższym otoczeniu
  • uważnie słucha opowiadania i zadaje pytania do jego treści
  • chętnie bierze udział w zabawach słownych
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory i kolory tęczy
  • dostrzega różne odcienie danego koloru
  • dostrzega, że ten sam kolor występuje w różnych przedmiotach (obiektach) przyrodniczych
  • umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • grupuje przedmioty według określonych kryteriów
  • umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym

 

      05.03. – 09.03.2018 r. – Poznajemy instrumenty

  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne
  • rozpoznaje brzmienie wybranych instrumentów muzycznych
  • opowiada treść swoich rysunków, tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi
  • ma poczucie sprawstwa (potrafię to zrobić) i odczuwa radość z wykonanej pracy
  • sprawnie posługuje się przyborami kreślarskimi – prawidłowo trzyma kredkę
  • potrafi zapisywać informacje według przyjętego przez siebie kodu
  • umie odczytać informacje zakodowane za pomocą prostych symboli i przekazywać słownie ich treść
  • stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć
  • w skupieniu słucha muzyki poważnej
  • dostrzega piękno muzyki oraz emocje, jakie ona wyraża

 

  1. 03. – 16.03.2018 r. – Szukamy wiosny
  • zna cykliczne następstwo pór roku
  • zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne występujące wiosną
  • stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy dotyczące opisu cech pory roku zgodnie z ich znaczeniem
  • potrafi nazwać aktualną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
  • rozpoznaje odgłosy przyrody i umie je naśladować
  • rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty
  • rozumie pojęcie zwiastuny wiosny
  • rozpoznaje i nazywa ptaki przylatujące wiosną
  • dostrzega prawidłowości i zależności między zjawiskami w najbliższym otoczeniu
  • prowadzi proste obserwacje przyrodnicze
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas spaceru

 

      19.03. – 23.02.2018 r. –   Wiosenne porządki

  • uczestniczy w grach logicznych i dostrzega prawidłowości w zasadach pozwalających na wykonanie zadania
  • uważnie słucha utworu literackiego i zadaje pytania do jego treści
  • potrafi odtwarzać z pamięci treść wiersza
  • rozpoznaje i nazywa rośliny występujące w wierszu
  • odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
  • wie, jak wygląda ogród uprawny
  • rozpoznaje i nazywa wybrane rośliny uprawne oraz ich nasiona
  • potrafi z pomocą dorosłego narysować plan ogrodu uprawnego
  • wie, na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia krokiem
  • zna etapy czynności pielęgnacyjnych na działce uprawnej
  • zna nazwy i zastosowanie wybranych narzędzi ogrodniczych
  • umie bezpiecznie posługiwać się wybranymi narzędziami ogrodniczymi

 

     26.03. – 30.02.2018 r. –   Malujemy pisanki

  • zna niektóre tradycje związane ze świętami wielkanocnymi
  • dostrzega szczegóły obrazka i wypowiada się na jego temat
  • wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego
  • liczy w zakresie swoich umiejętności i rozróżnia liczenie błędne od poprawnego
  • grupuje przedmioty według określonych kryteriów
  • próbuje poruszać się w przestrzeni zgodnie z instrukcją zawierającą określenia: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu

LUTY

       29.01. – 02.02.2018 r.  –   Lubimy eksperymentować

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • potrafi wyrażać własne doświadczenia
  • zna i rozumie znaczenie pojęć: naukowiec, eksperyment
  • wykazuje płynność i dokładność w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotoryczne.
  • wie o konieczności przebywania na świeżym powietrzu
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • przeprowadza proste eksperymenty badawcze, wykonuje proste zabawy badawcze
  • rozumie sens zakazu jedzenia śniegu
  • zna i potrafi podać nazwy instrumentów, wygrywa rytm muzyki na instrumentach
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • zna i rozumie pojęcie pojemności naczyń, potrafi szacować wielkości „na oko”

 

      05.02. – 09.02.2018 r. – Zimowe zabawy

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na temat ich treści
  • przelicza w zakresie minimum 5, stosuje liczebniki porządkowe
  • wykazuje zainteresowanie pisaniem i czytaniem, potrafi prowadzić dialog
  • wie o konieczności przebywania na świeżym powietrzu
  • poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska
  • rozpoznaje figury geometryczne i je nazywa (trójkąt), dostrzega cechy figur geometrycznych
  • układa kompozycje z figur geometrycznych, czerpie satysfakcję z własnej aktywności twórczej
  • właściwie posługuje się określeniami stron (prawa, lewa) i potrafi je rozróżnić
  • wygrywa rytm muzyki na instrumentach perkusyjnych , śpiewa znane piosenki

 

  1. 02. – 16.02.2018 r. – Lubimy się śmiać
  • sprząta po zakończonej zabawie, rozumie konieczność utrzymywania porządku
  • wie, że bałagan może być przyczyną wypadków
  • orientuje się w kierunkach przestrzennych: na prawo, na lewo, wyżej, niżej, dalej, bliżej
  • projektuje kompozycje płaskie, umiejętnie przykleja drobne elementy
  • dodaje i odejmuje oraz przelicza elementy zbioru pięcioelementowego
  • poprawnie używa liczebników głównych i porządkowych
  • stara się logicznie myśleć i wyciągać właściwe wnioski, łączy przyczynę ze skutkiem

 

      19.02. – 23.02.2018 r. –   Kim będę, gdy dorosnę?

  • zna nazwy wybranych zawodów i związanych z nimi czynności
  • potrafi identyfikować przedmioty z właściwym zawodem
  • potrafi prowadzić dialog, dzieli się posiadaną wiedzą
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych
  • ćwiczy mięśnie narządów mowy
  • zna i stosuje pojęcie para
  • potrafi wykonywać czynności manipulacyjne na przedmiotach i przewidywać ich skutki
  • przelicza, dodaje i odejmuje w zakresie minimum 5
  • potrafi odtworzyć liczbę słyszanych dźwięków, powtarza usłyszane rytmy
  • dostrzega rytmy w otoczeniu, wykazuje się spostrzegawczością
  • zna nazwy instrumentów, słucha w skupieniu muzyki odtwarzanej z nagrań
  • chętnie wypowiada się na określony temat
  • stara się tańczyć zgodnie z dźwiękami muzyki
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu

STYCZEŃ

       02.01. – 05.01.2018 r.  –   Bajki, baśnie, bajeczki

  • umie odpowiedzieć na pytania związane z treścią utworu
  • jest zainteresowane działaniem biblioteki – zadaje pytania, wypowiada się na temat książek
  • stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy: biblioteka, czytelnik
  • umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • ustala wynik dodawania i odejmowania
  • jest zainteresowane procesem powstawania książki – zadaje pytania, wypowiada się na ten temat
  • stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy związane z książką: autor, ilustrator, okładka, drukarz, drukarnia
  • potrafi opisać cechy charakterystyczne książki, łącząc prawidłowo formę gramatyczną przymiotnika z rzeczownikiem
  • próbuje wyrażać przeżycia i emocje bohaterów w formie plastycznej

 

      08.01. – 12.01.2018 r. –  Karnawałowe stroje

  • uważnie słucha recytacji wiersza i zadaje pytania dotyczące jego treści
  • dostrzega elementy humorystyczne w utworze literackim
  • próbuje ułożyć krótkie opowiadanie związane z oglądanym obrazkiem
  • zna znaczenie słowa karnawał
  • wie, jakie tradycje są związane z okresem karnawału
  • potrafi ruchem zilustrować muzykę
  • zna treść popularnych bajek
  • umie łączyć wygląd i atrybuty bajkowych postaci z treścią bajek, w których występują
  • próbuje tworzyć proste, oryginalne opowiadanie inspirowane znanymi bajkami
  • próbuje mierzyć przedmioty wspólną miarą i używa określeń: dłuższy, krótszy, taki sam
  • grupuje obiekty według podanych kryteriów (koloru i wielkości) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne

 

      15.01. – 19.01.2018 r. – Moja rodzina

  • dostrzega potrzeby i pragnienia innych członków rodziny
  • okazuje szacunek osobom starszym
  • odczuwa radość i przyjemność z przygotowywania upominków dla najbliższych osób
  • potrafi opisać wygląd swoich dziadków
  • dostrzega i rysuje szczegóły postaci człowieka
  • próbuje narysować postać człowieka zgodnie z opisem słownym
  • zna tradycje składania życzeń okolicznościowych
  • stosuje formy grzecznościowe podczas składania życzeń

 

      22.01. – 26.01.2018 r. –   Czyj to dom?

  • zna różne znaczenia słowa dom
  • rozpoznaje i nazywa domy wybranych gatunków zwierząt
  • dobiera obrazki w logicznie pasujące pary
  • rozpoznaje i nazywa typy domów ludzi
  • stosuje w sytuacjach zadaniowych określenia stosunków przestrzennych: wyżej, niżej, nad, pod, obok i kierunków: na prawo, na lewo
  • prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi
  • próbuje kreślić linię ciągłą prostą i łamaną bez odrywania ręki
  • tosuje w sytuacjach zadaniowych określenia stosunków przestrzennych i kierunków: na prawo, na lewo

 

GRUDZIEŃ

       04.12. – 08.12.2017 r  –   Mikołaju, czekamy!

  • rozpoznaje krajobraz dalekiej Północy
  • zna wygląd i sposób życia reniferów
  • zna niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • okazuje radość z otrzymywania i czerpie radość z dawania prezentów
  • tworzy kompozycje z wykorzystaniem techniki kolażu
  • śpiewa znane piosenki
  • odtwarza ruchem rytm śpiewanej piosenki
  • reaguje ruchem na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku
  • zna drogę listu od nadawcy do adresata
  • wypowiada się na temat pracy listonosza

 

      13.11. – 17.11.2017 r –  Zabawa w teatr

  • odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
  • mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
  • wie, jak powstaje cień wypowiada się na temat zależności pomiędzy powstawaniem cienia a przezroczystością przedmiotów
  • prawidłowo stosuje określenia: daleko – blisko, wysoko – nisko
  • prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczebność zbioru
  • ustala wynik dodawania i odejmowania
  • prawidłowo stosuje określenia związane z położeniem przedmiotów w przestrzeni
  • rozpoznaje, nazywa emocje i wyraża je ruchem, gestem, mimiką
  • próbuje wyjaśnić powiedzenie strach ma wielkie oczy

 

      20.11. – 24.11.2017r –   Tropy na śniegu

  • potrafi nazywać aktualną porę roku (zimę) i opisać słownie jej cechy charakterystyczne
  • wybiera spośród kilku obrazków ilustracje według podanych kryteriów
  • zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne występujące zimą
  • próbuje poruszać się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu
  • umie liczyć (kroki), wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • umie dostosować ubranie do aktualnej pogody

 

      27.101. – 01.12.2017r –   Stroimy choinkę

  • potrafi wymienić i opisać etapy powstawania ozdób świątecznych
  • grzecznie zwraca się do innych
  • jest otwarte, śmiałe w kontaktach z innymi, znanymi sobie osobami
  • potrafi wykonywać kompozycje techniką stemplowania i kreślić szlaczki literopodobne
  • wie, jak należy zachować się podczas uroczystości
  • wykonuje pracę plastyczną na określony temat
  • śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
  • rozpoznaje, odtwarza i wykonuje proste układy taneczne
  • dzieli się z rodzicami doświadczeniami nabytymi w przedszkolu

LISTOPAD

       30.10. – 10.11.2017 r  –   Kap, kap, kap

  • interesuje się zjawiskami przyrody, rozumie pojęcie prognoza pogody
  • rozumie symboliczny zapis pogody, umie opisać pogodę za oknem
  • potrafi wymienić obserwowalne zmiany w pogodzie
  • wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę
  • interesuje się czytaniem i pisaniem
  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną muzykę
  • stara się zawiązać sznurówkę
  • podaje nazwy zaczynające się na wskazaną głoskę

 

      13.11. – 17.11.2017 r –  Jakie to ciekawe!

  • aktywnie uczestniczy w zabawach grafomotorycznych
  • wykazuje płynność i dokładność ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych
  • potrafi malować palcem różne wzory
  • zadaje pytania i poszukuje odpowiedzi, prowadzi dialog
  • rozróżnia zwierzęta i je nazywa, określa wielkość zwierząt 
  • przelicza w zakresie 2, stosuje pojęcie para

 

      20.11. – 24.11.2017r –   Nasze zwierzaki  

  • dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie zwierząt
  • zna pojęcie schronisko dla zwierząt, rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
  • potrafi formować postacie zwierząt z plasteliny
  • stosuje określenia dotyczące długości: długi, krótki, krótszy od, dłuższy od
  • przelicza w zakresie do 3, mierzy długość dowolnie obraną miarą
  • potrafi opisać słownie wygląd zwierząt, jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt

 

      27.101. – 01.12.2017r –  Idę z misiem do przedszkola

  • posiada podstawowe informacje na temat życia niedźwiedzi
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne (koło)
  • dostrzega różnice w wyglądzie przedmiotów
  • stosuje określenia duży – mały
  • posługuje się określeniami służącymi do wyrażenia stosunków przestrzennych oraz kierunków: prawo, lewo
  • zna właściwości miodu
  • rozumie przyczynę i skutek określonych działań
  • stosuje określenia: na, pod, obok

PAŹDZIERNIK

 02.10. – 06.10.2017r  – Moja rodzina i ja

  • wypowiada się na temat rodziny, rozumie pojęcie rodzina
  • chętnie odgaduje zagadki
  • swobodnie wypowiada się na różne tematy, stara się łączyć przyczynę ze skutkiem
  • potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem
  • zna członków swojej rodziny, umie wymienić ich imiona
  • umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne
  • klasyfikuje przedmioty według określonych cech
  • interesuje się pisaniem i czytaniem
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa, w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i narzędzi
  • stosuje różne techniki plastyczne

 

      09.10. – 13.10.2017r – Droga do przedszkola

  • zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe
  • prawidłowo dodaje i odejmuje w określonym zakresie
  • potrafi zapamiętać układ w wyliczance
  • zna kolory sygnalizatora ulicznego i rozumie ich znaczenie
  • posługuje się określeniami kierunku: prawo, lewo
  • zna telefon alarmowy 112
  • dostrzega różnice między przedmiotami
  • rozpoznaje dźwięki z otoczenia
  • reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa muzyki

 

      16.10. – 20.10.2017r –  Leśne odgłosy   

  • posiada podstawowe informacje na temat życia zwierząt, rozpoznaje jeża
  • stosuje różne techniki plastyczne, odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych prac
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas działalności plastyczno-konstrukcyjnej
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej

                           

      23.10. – 27.10.2017r –  Kącik zabawek

  • chętnie uczestniczy w rozmowach, poszukuje odpowiedzi na postawione pytania
  • interesuje się pisaniem i czytaniem
  • przestrzega reguł społecznych, potrafi wyrażać własne emocje
  • stosuje w praktyce pojęcie para
  • potrafi określać położenie przedmiotów w przestrzeni, stosuje określenia: na, pod, obok, pod, wyżej, niżej
  • prowadzi dialog, zwraca się bezpośrednio do rozmówcy
  • wykonuje kompozycje przestrzenne z plasteliny